Η ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ

Ένα άρθρο του Δημήτρη Κουρέτα καθηγητή στο τμήμα Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
----------------------------
Απόγευμα Πέμπτης και έχω μάθημα Φαρμακολογίας με τους φοιτητές του 3ου έτους…
Για πολλοστή φορά κ. Υπουργέ Παιδείας δεν κάνω το μάθημα όπως είθισται και όπως θα περιμένατε εσείς και όλοι εσείς που θέλετε να απευθυνόμαστε σε ‘επιμελείς’ φοιτητές.
Εγώ δεν θέλω να απευθύνομαι σε ‘επιμελείς’ φοιτητές.
Γιατί οι επιμελείς φοιτητές θα γίνουν μεθαύριο υπάκουοι πολίτες. Και εγώ δεν θέλω υπάκουους πολίτες. Θέλω φοιτητές που θα διαβάζουν συνειδητά, πολύ διάβασμα, αλλά εξαιρετικά ανυπάκουους. Θέλω να με αμφισβητούν, να με φέρνουν σε δύσκολη θέση. Και εγώ να λέω δεν ξέρω. Θα διαβάσω και θα σας πώ αύριο.
Είχα να παραδώσω για τα φάρμακα του αυτόνομου νευρικού συστήματος. δηλαδή για να το πούμε πιο κατανοητά, φάρμακα που δίνονται για την πίεση, την καρδιά, τον θυμό , την ανησυχία, κλπ. Παρέδωσα το μάθημα γρήγορα και όπως ενίοτε κάνω πιάσαμε κουβέντα για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.
Κουκουλοφόροι, σπασίματα κλπ.
Μετά από συζήτηση μισής περίπου ώρας καταλήξαμε να ασχοληθούμε με τρείς ερωτήσεις και φυσικά και κάποιες απαντήσεις.
Ερώτηση1η. Κινδυνεύει περισσότερο η δημοκρατία από τις πέτρες των 100-200 κουκουλοφόρων ή από το γεγονός ότι για 9η χρονιά οι πτυχιούχοι μας δεν έχουν ΑΚΟΜΗ επαγγελματικά δικαιώματα?
Ερώτηση 2η. Ποιοι είναι αυτοί που τα σπάνε?
Ερώτηση 3η Υπάρχει κοινωνική εξέγερση?
Απάντηση 1.
Συμφωνήσαμε ότι το γεγονός ότι η σχολή μας ιδρύθηκε το 1999 και τώρα μετά από 10 χρόνια ότι τα παιδιά που αποφοιτούν δεν έχουν ακόμη επαγγελματικά δικαιώματα είναι απείρως πιο επικίνδυνο για την δημοκρατία από τις όσες πέτρες στα όσα τζάμια
των όσων τραπεζών.
Απάντηση 2η.
Συμφωνήσαμε ότι είναι συνήθως νεαρά άτομα με όχι ιδιαίτερα γερές άμυνες , από περιβάλλοντα συνήθως με προβλήματα που οι πράξεις τους είναι καταδικαστέες.
Συμφώνησαν σχεδόν όλοι οι παρευρισκόμενοι στην τάξη ότι για κανα δυό χρόνια ακόμη αν δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ίσως και να φτάσουν να ρίξουν και πέτρες στους υπευθύνους που στέλνουν τα όνειρά τους στα σκουπίδια.
Απάντηση 3η.
Δεχτήκαμε ότι δεν είναι κοινωνική εξέγερση. Υπάρχουν πολλοί λόγοι να υπάρξει εξέγερση. Το γεγονός ότι η Ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να προσφέρει όραμα και προοπτική στα νέα παιδιά οδηγεί έναν νέον άνθρωπο στο να μην μπορεί να κάνει δεσμεύσεις στη ζωή του. Και αυτό είναι ότι πιο διαλυτικό για την κοινωνία. Και αυτό είναι σοβαρός λόγος για εξέγερση. Όχι βέβαια να σπάει κανείς τα τζάμια των τραπεζών αλλά το κεφάλι ενδεχομένως των golden boys που μας δουλεύουν.
Τα μάθημα της φαρμακολογίας είχε τελειώσει.
Ανέβηκα στο γραφείο μου.
Έβγαλα από το συρτάρι ένα παλιόχαρτο που πρίν καμμιά δεκαριά χρόνια είχαν πετάξει σε μια κατάληψη κάποιοι φοιτητές:
'Τα πρωτοπόρα πράγματα γεννιούνται όταν κάποιοι ανικανοποίητοι αμφισβητούν
τα όρια των βεβαιοτήτων της παρούσης κατάστασης και των μουσείων των
εκφράσεων τους’.
Αντιπαλεύοντας αυτά τα λόγια με τα τελευταία λόγια του Προμηθέα στον Προμηθέα (εσμώτη, βγήκα από το κτίριο και χάθηκα στο σκοτάδι της βρεγμένης οδού Αιόλου. Έβαλα την μαύρη κουκούλα μου γιατί έβρεχε και προσπάθησα με το μυαλό μου να πειστώ ότι ΔΕΝ είμαι ένας κουκουλοφόρος ετών 47, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο
Θεσσαλίας. Όμως ήμουν.
Που ποτέ δεν έσπασα τράπεζα και πιθανά δεν θα το κάνω ποτέ….
----------------------------
Απόγευμα Πέμπτης και έχω μάθημα Φαρμακολογίας με τους φοιτητές του 3ου έτους…
Για πολλοστή φορά κ. Υπουργέ Παιδείας δεν κάνω το μάθημα όπως είθισται και όπως θα περιμένατε εσείς και όλοι εσείς που θέλετε να απευθυνόμαστε σε ‘επιμελείς’ φοιτητές.
Εγώ δεν θέλω να απευθύνομαι σε ‘επιμελείς’ φοιτητές.
Γιατί οι επιμελείς φοιτητές θα γίνουν μεθαύριο υπάκουοι πολίτες. Και εγώ δεν θέλω υπάκουους πολίτες. Θέλω φοιτητές που θα διαβάζουν συνειδητά, πολύ διάβασμα, αλλά εξαιρετικά ανυπάκουους. Θέλω να με αμφισβητούν, να με φέρνουν σε δύσκολη θέση. Και εγώ να λέω δεν ξέρω. Θα διαβάσω και θα σας πώ αύριο.
Είχα να παραδώσω για τα φάρμακα του αυτόνομου νευρικού συστήματος. δηλαδή για να το πούμε πιο κατανοητά, φάρμακα που δίνονται για την πίεση, την καρδιά, τον θυμό , την ανησυχία, κλπ. Παρέδωσα το μάθημα γρήγορα και όπως ενίοτε κάνω πιάσαμε κουβέντα για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.
Κουκουλοφόροι, σπασίματα κλπ.
Μετά από συζήτηση μισής περίπου ώρας καταλήξαμε να ασχοληθούμε με τρείς ερωτήσεις και φυσικά και κάποιες απαντήσεις.
Ερώτηση1η. Κινδυνεύει περισσότερο η δημοκρατία από τις πέτρες των 100-200 κουκουλοφόρων ή από το γεγονός ότι για 9η χρονιά οι πτυχιούχοι μας δεν έχουν ΑΚΟΜΗ επαγγελματικά δικαιώματα?
Ερώτηση 2η. Ποιοι είναι αυτοί που τα σπάνε?
Ερώτηση 3η Υπάρχει κοινωνική εξέγερση?
Απάντηση 1.
Συμφωνήσαμε ότι το γεγονός ότι η σχολή μας ιδρύθηκε το 1999 και τώρα μετά από 10 χρόνια ότι τα παιδιά που αποφοιτούν δεν έχουν ακόμη επαγγελματικά δικαιώματα είναι απείρως πιο επικίνδυνο για την δημοκρατία από τις όσες πέτρες στα όσα τζάμια
των όσων τραπεζών.
Απάντηση 2η.
Συμφωνήσαμε ότι είναι συνήθως νεαρά άτομα με όχι ιδιαίτερα γερές άμυνες , από περιβάλλοντα συνήθως με προβλήματα που οι πράξεις τους είναι καταδικαστέες.
Συμφώνησαν σχεδόν όλοι οι παρευρισκόμενοι στην τάξη ότι για κανα δυό χρόνια ακόμη αν δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ίσως και να φτάσουν να ρίξουν και πέτρες στους υπευθύνους που στέλνουν τα όνειρά τους στα σκουπίδια.
Απάντηση 3η.
Δεχτήκαμε ότι δεν είναι κοινωνική εξέγερση. Υπάρχουν πολλοί λόγοι να υπάρξει εξέγερση. Το γεγονός ότι η Ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να προσφέρει όραμα και προοπτική στα νέα παιδιά οδηγεί έναν νέον άνθρωπο στο να μην μπορεί να κάνει δεσμεύσεις στη ζωή του. Και αυτό είναι ότι πιο διαλυτικό για την κοινωνία. Και αυτό είναι σοβαρός λόγος για εξέγερση. Όχι βέβαια να σπάει κανείς τα τζάμια των τραπεζών αλλά το κεφάλι ενδεχομένως των golden boys που μας δουλεύουν.
Τα μάθημα της φαρμακολογίας είχε τελειώσει.
Ανέβηκα στο γραφείο μου.
Έβγαλα από το συρτάρι ένα παλιόχαρτο που πρίν καμμιά δεκαριά χρόνια είχαν πετάξει σε μια κατάληψη κάποιοι φοιτητές:
'Τα πρωτοπόρα πράγματα γεννιούνται όταν κάποιοι ανικανοποίητοι αμφισβητούν
τα όρια των βεβαιοτήτων της παρούσης κατάστασης και των μουσείων των
εκφράσεων τους’.
Αντιπαλεύοντας αυτά τα λόγια με τα τελευταία λόγια του Προμηθέα στον Προμηθέα (εσμώτη, βγήκα από το κτίριο και χάθηκα στο σκοτάδι της βρεγμένης οδού Αιόλου. Έβαλα την μαύρη κουκούλα μου γιατί έβρεχε και προσπάθησα με το μυαλό μου να πειστώ ότι ΔΕΝ είμαι ένας κουκουλοφόρος ετών 47, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο
Θεσσαλίας. Όμως ήμουν.
Που ποτέ δεν έσπασα τράπεζα και πιθανά δεν θα το κάνω ποτέ….