Πρέπει οι προπονητές να ενδιαφέρονται για το αν οι αθλητές τους είναι συνεπείς στις μη αθλητικές τους δραστηριότητες ??
Ιδανικά, ο προπονητής πρέπει (αν και δεν είναι υποχρεωμένος) να θέλει το καλό των παιδιών. Αυτό σημαίνει πως η πρόοδος στο σχολείο και η κοινωνική συμπεριφορά του αθλητή, πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψιν από τον προπονητή, και να συμμετέχει και αυτός στη καλύτερη διαπαιδαγώγησή του.
Εδώ όμως έρχεται το μεγάλο ερώτημα: Όταν μια ομάδα κάνει "πρωταθλητισμό" (τα περισσότερα παιδιά που παίζουν πόλο, αυτό κάνουν, ή θέλουν να κάνουν), πόση επίδραση έχει η κοινωνική συμπεριφορά και οι επιδόσεις στο σχολείο στην αθλητική απόδοση? Και αν έχει, είναι θετική ή αρνητική.
Εγώ έχω χάσει αγώνες διότι δεν δίσταζα να "στέλνω σπίτι" όποιον παίκτη αντιμηλούσε στον διαιτητή ή μίλαγε άσχημα σε συμπαίκτη του.
Άλλες φορές κάποιοι από τους γονείς τους μου έλεγαν "καλά του έκανες", αλλά κάποιες φορές, άλλοι, μου "βάλαζε χέρι". Συμπέρανα οτι μερικοί γονείς δεν πιστεύουν οτι ο προπονητής μπορεί (ή πρέπει) να συμμετέχει στην κοινωνική διαπαιδαγώγηση, αλλά είναι ΜΟΝΟ προπονητής, και οτι ΜΟΝΟ οι γονείς έχουν αυτό το δικαίωμα.
Με τα σημερινά δεδομένα, ένας προπονητής (μίνι παίδων ή παίδων)ασχολείται άμεσα με τα παιδιά περίπου 10 - 20 ώρες την εβδομάδα ανάλογα με την ποσότητα της προπόνησης. Αν λάβουμε υπ'όψιν οτι η ένταση αυτής της σχέσης προπονητή αθλητή είναι πολύ αυστηρά διαβαθμημένη και οτι ο προπονητής έχει ΑΠΟΛΥΤΗ "εξουσία" επάνω στο παιδί, η επαφή αυτή είναι πολύ σημαντική για την εξέλιξη του χαρακτήρα του παιδιού.
Καλό θα ήταν να θέλανε οι γονείς και να μπορούσανε οι προπονητές.
Μεγάλο θέμα...
1. Οι προπονητές να αγαπούν ΟΛΟΥΣ τους αθλητές τους
2. Οι προπονητές δεν ξέρουν πάντα τι είναι καλύτερο για τους αθλητές τους.
3. Τι σημαίνει να είναι κάποιος, ΚΑΛΟΣ προπονητής.
4. Το παιδί ανήκει στον ΕΑΥΤΟ του
Αν υποθέσουμε η ομάδα είναι μια μικρή κοινωνία ανθρώπων που πλάθει σωστούς, κοινωνικούς ανθρώπους για μια όμορφη αυριανή κοινωνία, θα συμφωνήσω με τον φίλτατο cosbots.
Αν μιλάμε για μια ομάδα που θέλει ΜΟΝΟ αθλητικές επιδόσεις και επιτυχίες, τα πράγματα είναι δραματικά αλλιώς.
1. Ο προπονητής δεν χρειάζεται να αγαπάει κανέναν, ούτε τον εαυτό του. ΜΟΝΟ τη νίκη.
2. Ο προπονητής ξέρει ΠΑΝΤΑ τι είναι καλύτερο για την ομάδα, και αυτό πράττει.
3. Να τον έχει προσλάβει ο σύλλογός μας, γιατί είναι όχι απλώς καλός, αλλά ο καλυτερότερος.
4. Το παιδί ανήκει στον σύλλογο, και άμα λάχει του κολλάμε το δελτίο στο ταβάνι και του κόβουμε το πόλο.
Μεγάλη διαφορά. Πρέπει να αναρωτηθούμε λοιπόν, τι θέλουμε για τα παιδιά μας, και τι είμαστε διατεθιμένοι να θυσιάσουμε γι' αυτό.
Φίλε cougar, σωστότατες οι κατηγορίες αυτές. Έτσι είναι τα πράγματα. Και αν το ψάξουμε, θα βρούμε κι' άλλες υπο-υποκατηγορίες.
Καταλήγοντας για σήμερα (το επόμενο μάθημα, αύριο) και με γνώμονα τα παραπάνω, αναλογιστείτε οι γονείς, τι ακριβώς θέλετε από τα παιδιά σας, και ποιά από αυτά τα πράγματα, τα θέλουν και τα παιδιά σας, και ποιό θα είναι το κόστος (σκεφτείτε και την πιθανότητα να χρειάζονται ψυχοθεραπεία όταν μεγαλώσουν και γίνουν δυστυχισμένοι άνθρωποι. Έχω γνωρίσει πάρα πολλούς ανθρώπους που μεγάλωσαν πραγματοποιώντας όνειρα και προσδοκίες των γονέων τους, και ΚΑΝΕΝΑΣ δεν είπε "είχαν δίκιο". Μιλάω για επιστήμονες, σπουδαγμένους και "επιτυχημένους" ανθρώπους οι οποίοι είναι δυστυχισμένοι.)
Σκεφθείτε ΠΟΛΥ σοβαρά...